Evaluación nutricional de escolares de 6 a 11 años

Maria Elena Villarreal Arce, Vázquez Pérez, Concepción, Pedro César Cantú Martínez, Lucila Haidé Martínez Espinosa, Valeria González Elizondo, Mariana Lozano Cavazos, Daniela Casellas Pérez

Producción científica

244 Descargas (Pure)

Resumen

According to Blanco, Medina and Pacheco (2010, p. 31) growth and nutritional status in school-age children is an important component for the state of health and well-being society of the population”. This statement is in agreement with the assumption that nutritional deficiencies revealed during childhood, will be shown as affectations in the health of people when they are adults.
In this sense, Alpízar (2013, p. 465-466) comments that
customs and ways of life have
a determining function. lifestyle is a way of individual life that is directly related to the metabolic syndrome: physical activity and eating habits feeding, referred to the diet with high components
Título traducido de la contribuciónNutritional assessment of schoolchildren aged 6 to 11 years
Idioma originalSpanish
Título de la publicación alojadaExperiencias de investigación en alimentación y nutrición
Lugar de publicaciónMonterrey Nuevo León, México
Capítulo2
Páginas29-35
Número de páginas6
Volumen1
EdiciónPrimera edición
EstadoPublished - jul 2021

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Evaluación nutricional de escolares de 6 a 11 años'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto