Análisis entre imagen de la tienda y satisfacción del cliente en tiendas minoristas transnacionales en el sector autoservicio

Rodolfo Treviño, Eloísa Treviño*

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científicarevisión exhaustiva

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Resumen

The objective of the research was to identify whether quality service and price are positively related to store image and these, in turn, with customer satisfaction in transnational retail stores in the self-service sector. For this, a quantitative, non-experimental, cross-sectional investigation was carried out, and 275 questionnaires were applied. The partial least squares path modeling was used to test the hypotheses and to estimate path models. The results show that quality service helps to obtain a positive store image, but if only the price-customer satisfaction ratio is observed, the price by itself is significant to customer satisfaction.

Título traducido de la contribuciónAnalysis between store image and customer satisfaction in transnational retail stores in the self-service sector
Idioma originalSpanish
Número de artículo161
Páginas (desde-hasta)556-565
Número de páginas10
PublicaciónEstudios Gerenciales
Volumen37
N.º161
DOI
EstadoPublished - 1 oct 2021

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2021 Universidad Icesi. All right reserved.

All Science Journal Classification (ASJC) codes

  • Gestión internacional y de empresa
  • Finanzas
  • Economía y econometría
  • Estrategia y gestión
  • Marketing
  • Gestión tecnológica y de innovación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Análisis entre imagen de la tienda y satisfacción del cliente en tiendas minoristas transnacionales en el sector autoservicio'. En conjunto forman una huella única.

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